"طارق" دوباره به زیر آب رفت+عکس
سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۲۵ ب.ظ
به گزارش مشرق، مراسم به آب اندازی و عملیاتی شدن این زیردریایی بزرگ با
حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ، فرماندهان این نیرو
در رسته ها و پایگاه ها و مناطق مختلف و طراحان و مهندسان جان بر کف دریادل
برگزار شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه برای تعمیر قطعات مهم و حساس زیر دریایی طارق یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت وقت صرف شده است، تأکید کرد: تمام قطعات طراحی و ساخته شده و تعمیر شده طارق، بومی و ایرانی است.
امیردریادار سیاری افزود: با توجه به اینکه کشور سازنده هیچ کدام از نقشه های قطعات حساس این زیردریایی را در اختیار ما قرار نداده بود و اصرار کشور سازنده بر تعمیر این زیردریایی در حوضچه های همان کشور بود، گفت: در ابتدا کارها بسیار سخت و دشوار بود، اما سخت کوشی ، تخصص و عزم و اراده جان بر کفان نیروی دریایی ارتش ثابت کرد کار، نشد ندارد.
وی با اشاره به سنگ اندازی های برخی کشورها ، در کار تعمیر زیردریایی سنگین طارق گفت: حالا نقشه های قطعات مختلف و حساس زیر دریایی های کیلو کلاس در دست ماست و به راحتی کار تعمیر این زیردریایی ها را انجام می دهیم.
امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در عرصه دریا از شعار ما می توانیم گذشتیم و باید از این بعد شعار ما توانستیم را فریاد بزنیم.
امیردریادار زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طراحی ، ساخت و تعویض پوشش سخت و نرم ضد رادار زیر دریایی طارق ، سکان ها و بالک ها ، سیستم های غوص و صعود ، کپسول های هوای فشرده ، سیستم های هوایی و نیوماتیک ، پمپ ها ، تابلوها و سیستم های الکترونیکی ، سنسورها یا حسگرها ، رادارهای مخابراتی و رادیویی ، دکل های ارتباطی ، سیستم های رانش ، قطعات موتوری ، شافت ، پروانه ، یاتاقان از جمله قطعات تعویضی در زیردریایی فوق سنگین طارق است.
وی تأکید کرد: بیش از 200 تخصص در تعمیر این زیردریایی به کار رفته است و اگر این زیردریایی برای تعمیر به کشور سازنده تحویل می شد، شاید دیگر الان ایران، طارق نداشت و اگر هم داشت تا ابد وابسته بود.
زیردریایی فوق سنگین طارق نخستین زیردریایی جمهوری اسلامی ایران است که سال 1371 خریداری شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه برای تعمیر قطعات مهم و حساس زیر دریایی طارق یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت وقت صرف شده است، تأکید کرد: تمام قطعات طراحی و ساخته شده و تعمیر شده طارق، بومی و ایرانی است.
امیردریادار سیاری افزود: با توجه به اینکه کشور سازنده هیچ کدام از نقشه های قطعات حساس این زیردریایی را در اختیار ما قرار نداده بود و اصرار کشور سازنده بر تعمیر این زیردریایی در حوضچه های همان کشور بود، گفت: در ابتدا کارها بسیار سخت و دشوار بود، اما سخت کوشی ، تخصص و عزم و اراده جان بر کفان نیروی دریایی ارتش ثابت کرد کار، نشد ندارد.
وی با اشاره به سنگ اندازی های برخی کشورها ، در کار تعمیر زیردریایی سنگین طارق گفت: حالا نقشه های قطعات مختلف و حساس زیر دریایی های کیلو کلاس در دست ماست و به راحتی کار تعمیر این زیردریایی ها را انجام می دهیم.
امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در عرصه دریا از شعار ما می توانیم گذشتیم و باید از این بعد شعار ما توانستیم را فریاد بزنیم.
امیردریادار زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طراحی ، ساخت و تعویض پوشش سخت و نرم ضد رادار زیر دریایی طارق ، سکان ها و بالک ها ، سیستم های غوص و صعود ، کپسول های هوای فشرده ، سیستم های هوایی و نیوماتیک ، پمپ ها ، تابلوها و سیستم های الکترونیکی ، سنسورها یا حسگرها ، رادارهای مخابراتی و رادیویی ، دکل های ارتباطی ، سیستم های رانش ، قطعات موتوری ، شافت ، پروانه ، یاتاقان از جمله قطعات تعویضی در زیردریایی فوق سنگین طارق است.
وی تأکید کرد: بیش از 200 تخصص در تعمیر این زیردریایی به کار رفته است و اگر این زیردریایی برای تعمیر به کشور سازنده تحویل می شد، شاید دیگر الان ایران، طارق نداشت و اگر هم داشت تا ابد وابسته بود.
زیردریایی فوق سنگین طارق نخستین زیردریایی جمهوری اسلامی ایران است که سال 1371 خریداری شد.
۹۱/۰۳/۰۹