سلام آشنا

خداوندا! ما را از آنانی قرارده که درختهای اشتیاق در باغ‌های سینه‌هایشان ریشه دوانده و شعله‌های عشق تو آتش به دل‌هایشان زده و رایحه جمال تو پرنده افکارشان را اوج تازه بخشیده

سلام آشنا

خداوندا! ما را از آنانی قرارده که درختهای اشتیاق در باغ‌های سینه‌هایشان ریشه دوانده و شعله‌های عشق تو آتش به دل‌هایشان زده و رایحه جمال تو پرنده افکارشان را اوج تازه بخشیده

آخرین نظرات
پیوندها

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

  پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز ۲۱ دسامبر (اول دی ماه)، به سوالات مربوط به این شایعه پاسخ داده است.

مدت‌هاست که شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در سال ۲۰۱۲ و در روز ۲۱ دسامبر
(مصادف با اول دی ماه) در وبلاگ‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و هر روز ابعاد گسترده‌تری نیز به خود می‌گیرد. برای این شایعات منابع و استنادات مختلفی نیز مطرح می‌شود. تقویم قوم مایا، پیش‌گویی‌های نوستراداموس و حتی منابع مذهبی و باستانی از جمله مواردی هستند که مطرح‌کنندگان این شایعه به آن استناد می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که دنیا باید در این روز به پایان برسد.
 

                                       


این موضوع مختص ایران نبوده و در سرتاسر دنیا مطرح شده است. شایعه دیگری نیز که در این زمینه مطرح شده بحث خاموشی سه روزه زمین و ورود زمین به دوره جدیدی از حیات خود است. تمام این شایعات و گسترش آن موجب شد تا سازمان هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) به این ادعاها واکنش نشان دهد.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۱ ، ۱۶:۲۹
آشنا
در سال 1291 شمسی به هزینه جعفر قلی خان بختیاری (سردار اسعد سوم) ، در ضلع شمال غربی میدان توپخانه در کوچه باغ ایلخانی که بعد ها خیابان علاء الدوله نام گرفت یکی از زیباترین خانه های مسکونی ساخته شد . کوچه باغ ایلخانی با کف سنگ فرش و کناره های درخت کاری شده محل سکونت بسیاری از درباریان قاجار و سفرای خارجی بود.
بعد از تغییراتی که در اجرای طرح توسعه شهری مبتنی بر استقرار نظام مدنی که بین سالهای 1299 تا 1320 شکل گرفت خیابان علاء الدوله به خیابان فردوسی نام گذاری شد . این بنا بسیار زیبا و دل انگیز و نموداری از ذوق و هنر معماری اواخر دوره قاجاریه است و در سالهای اخیر توسط سازمان میراث فرهنگی کشور مرمت گردیده و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.
طی ساخت و سازهای که در سال 1307 در خیابان فردوسی انجام گرفت ، بنای صندوق پس انداز ملی و دیگر بناهای ادارات مرکزی بانک ملی ساخته شد. بنای مذکور که در داخل مجموعه مذکور وافع شده بود توسط بانک ملی ایران خریداری و مورد استفاده های گوناگون قرار گرفت. از آن جمله است : دایره فلاحت و کشاورزی- باشگاه ورزشی ، محل پذیرایی از میهمانان ، کتابخانه و ... تا اینکه بانک ملی بر آن شد با به نمایش گذاشتن پیشکش ها و هدایای نفیسی که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک ملی ایران در بیستم شهریور ماه 1357 از بانک های سراسر جهان به بانک ملی ایران فرستاده شده است این بنا را به نام "موزه بانک ملی ایران" جاودانه سازد.

جهت بازدید مجازی از موزه بانک ملی ایران روی تصویر زیر کلیک نمایید.

با کلیک روی درب ورودی اصلی موزه می توانید به داخل ساختمان وارد شده و از بخش های مختلف به صورت مجازی دیدن فرمائید.

با فشار دادن و نگاهداشتن کلید موس و حرکت به جهات مختلف می توانید سالن های موزه را بصورت 360 درجه مشاهده فرمائید. همچنین برای وارد شدن به هر سالن بر روی درب ورودی سالن کلیک نمائید.

امکان بزرگنمایی و زوم با حرکت دادن چرخ وسط موس امکان پذیر است.

با استفاده از نوار ابزار موجود در زیر نرم افزار تور مجازی میتوانید موارد ذیل را انجام دهید.
- حرکت به چپ و راست و بالا و پایین
- بزرگ نمایی
- بازگشت به حالت اولیه قرارگیری دوربین در صفحه
و . . .

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۱ ، ۱۲:۰۸
آشنا

 شرق آسیا خاستگاه فرق و گروههای دینی بسیاری است که تعداد زیادی از آنها دارای آداب و رسومات عجیب و خرافی هستند. به عنوان مثال اهالی مناطقی از اندونزی مراسم عجیبی برای دفن دوباره مردگان گذشته خود دارند.

در این مراسم مردگان را از قبرها در می ‌آورند و لباس ‌‌هایی نو بر تن آنها می‌ کنند و دوباره اجساد و اسکلت‌‌ ها را به خاک می‌ سپارند. آنها معتقدند این مراسم راهی مفید برای به یاداوردن و گرامیداشت در گذشتگان است.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۱ ، ۰۳:۴۸
آشنا
آرزوی امام سجاد(ع) درباره «عبیدالله‌بن زیاد» چه بود

خبرگزاری فارس: خانواده شهدای کربلا تا 6 سال بعد از واقعه عاشورا مشغول نوحه و مصیبت بودند تا آنکه «عبیدالله بن زیاد» به درک واصل شد، هنگامی که مختار سر عبیدالله را برای امام سجاد(ع) فرستاد، حضرت سجده شکر به جای آورد.

خبرگزاری فارس: آرزوی امام سجاد(ع) درباره «عبیدالله‌بن زیاد» چه بود



۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۱:۲۷
آشنا

افراد بسیاری در واقعه عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. گروهی عاشقانه از حریم ولایت دفاع کردند و دسته دیگر، سرنوشتی ذلت‌بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند.

خبرگزاری فارس: فرجام قاتلان امام حسین(ع) و یارانش با وفایش + جدول



۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۱:۱۵
آشنا
در «مشهد النقطه» شهر حلب که محل زیارت عاشقان اهل‌بیت است، سنگی است که سر مبارک امام‌حسین (ع) روی آن قرار داده شده و قطره خونی روی آن ریخته شد و مورد اهتمام مسلمانان قرار گرفت و از آن سنگ محافظت کردند.

به گزارش فرهنگ به نقل از فارس، روایت شده که بعد از اتمام جنگ «طَف» در کربلا، کاروان ابن زیاد به همراه اسرای واقعه طف به سمت شام حرکت کرد و در امتداد رود فرات از سرزمین‌های مختلفی رد شدند تا اینکه به حلب رسیدند و سر مبارک امام حسین(ع) را در آن موضع قرار دادند و مدتی را آنجا توقف کردند.
 
عکس های بعدی در ادامه مطلب
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۱ ، ۱۳:۵۷
آشنا
در روزهای گذشته وهابیون در اقدامی بی شرمانه در برخی از مطبوعات متعلق به این فرقه ضاله روز عاشورای حسینی را روز شادی و سرور عنوان کردند.
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۱ ، ۱۴:۲۴
آشنا
در حالی که مردم ایران اسلامی سراسر در ماتم و عزای سید و سالار شهیدان به سر می برند و دیگر هموطنان از اقلیت های مذهبی کشورمان نیز با آنها همدردی می کنند، شبکه من و تو ضمن ترویج ازدواج به غربی، مجلس بزم و شادی به راه انداخت.
۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۱ ، ۱۴:۱۷
آشنا
سنگر عشق

کربلا گشته ز خون سنگر عشق

بوسه زینب زده بر حنجر عشق

بی سر افتاده غریبانه به خاک

پاره از تیغ ستم،پیکر عشق

اهرمن دست سلیمان ببرید

از پی بردن انگشتر عشق

بی کفن،تشنه جگر،خفته به خون

خسرو مقتدر کشور عشق

جمله اصحاب وفادار حسین

همه سرمست و خوش از ساغر عشق

شد در آن معرکه بی یار شهید

بعد هفتاد و دو تن رهبر عشق

تیره شد چهره ی خورشید فلک

تا به نی دید طلوع سر عشق


غرقه به خون
ای شه غرقه به خون غرقۀ خون بین دل ما را

سوی ما بین،که به سوی تو ببینیم خدا را

تو شه کشور ایجاد و شهانند گدایت

چشم امید به سوی تو بود شاه و گدا را

ما ندیدیم به غیر از تو به میدان محبّت

کشد از سینه و بر دیده نهد تیر بلا را

آب مهریۀ زهرا و تو لب تشنه دهی جان

مصلحت بود ندانم چه در این کار قضا را

از چه کشتند تو را تشنه لب اندر لب دریا

ای لب لعل تو بخشیده حیات آب بقا را

شمر اگر خواست نشیند به روی سینۀ زارت

خنجری داشت چه می کرد دگر چکمۀ پا را

بهر انگشتری انگشت تو از بند بریدند

به که نالم ستم فرقـۀ بی شرم و حیا را

ساربان دست تو از بند جدا کرد و کبابم

زآن سیه دل که بدید از تو بسی مهر و وفا را

آن شبی را که سرت رفت به مهمانی خولی

خود ندانم چه دلی بود ز غم خیر النساء را

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۱ ، ۱۱:۰۳
آشنا