شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ مفتی اعظم کنونی وهابیت در عربستان سعودی
در سال 1417 نیز به مقام نیابت و قائم مقامی مفتی اعظم عربستان در آمد. تا اینکه بالاخره بعد از مرگ شیخ عبد العزیز بن باز مفتی اعظم وقت عربستان صعودی در تاریخ 29/1/1420 به مقام مفتی عام و اعظم وهابیون عربستان سعودی و رئیس هیئة کبار علما عربستان منصوب شد.
آل شیخ در حکومت عربستان از جایگاه وزارت برخوردار است
وی علاوه بر کوری باطن از ناحیه یک چشم نیز کور می باشد.
برخی فتاوای عجیب و شرم آور آل شیخ:
وی یکی از کسانی که فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت را صادر کرده است.
همچنین مفتی اعظم عربستان شیخ عبد العزیز آل شیخ در برنامه زنده که از
ماهواره المجد عربستان پخش می شد در پاسخ خانمی در رابطه با یزید و قیام
امام حسین علیه السلام این چنین پاسخ داد:
زمان پرداختن به این امور گذشته و زمان آن سپری شده است . آنها گروهى بودند
که درگذشتند، هر کار نیک و بدی کردند براى خود کردند و شما هم هر چه کردید
براى خود خواهید کرد و مسئول کار آنها نخواهید بود.
بیعت یزید بن معاویه، بیعتی شرعی است که در زمان پدرش معاویه از مردم گرفته
شد و مردم هم بیعت کرده و به این بیعت گردن نهادند. امّا هنگامی که
معاویه از دنیا رفت حسن و حسین بن علی و ابن زبیر از بیعت با او خودداری
کردند.
حسین و ابن زبیر در تصمیمشان مبنی بر بیعت نکردن به خطا رفتند. چون بیعت با
یزید بیعتی شرعی بود و این بیعت در زمان زندگی پدرش معاویه و در مقابل چشم
مردم گرفته شده بود. ولی خداوند در آنچه مقدر می فرماید حکیم و علیم است،
آن امتها هم بنا به تقدیر خداوند در گذشتند و از دنیا رفتند.
شما را به خدا قسم! من دوست ندارم این مطالب را از من نقل کنید. اینها
مسائلی است که گذشته است. تاریخ هم در باره این مطالب به شکلهای مختلف
حکایت نموده است. ولی به هر شکل این قضایا گذشته و تمام شده ... یزید و
حسین بیش از هزار و اندی سال است که از دنیا رفتهاند ...
ولی به عقیده من بیعت یزید بن معاویه بیعتی شرعی بوده! و حسین را نصیحت
کردند که از مدینه به طرف عراق نرود، او را نصیحت کردند که بیعت کند ولی
او نپذیرفت. ابن عباس و ابن عمر و فرزدق و بسیاری از صحابه او را از رفتن
به عراق بر حذر داشته و به او گقتند که: رفتن به عراق به مصلحت او نیست.
ولی حسین این نصیحتها را نپذیرفت... و خدا هم هر آنچه مقدر فرموده بود
انجام شدو...
ولی با این وجود ما برای حسین از خداوند درخواست رضایت کرده و برای او عفو و
بخشش را خواستاریم. و مقدرات الهی حکمتهایی دارد که ما از آن آگاه نیستیم
...
اصلاً فائده نقل این مطالب چیست؟ حسین هر اشتباهی کرده برای خود کرده...
عقیده اهل سنت و جماعت این است که واجب است تا به فرامین کسی که مورد بیعت
قرار گرفته و مردم حول محور او جمع شدهاند گوش فرا داده شده و از او پیروی
گردد!!! و قیام و سرکشی علیه او نیز حرام میباشد. و از همینرو خروج و
قیام حسین علیه یزید حرام بود!!!...
ما میگوییم: حسین در قیامش علیه یزید اشتباه کرد و برای او بهتر بود که
این کار را نمیکرد. و باقی ماندن در مدینه و بر آنچه مردم بر آن اجتماع
کرده بودند بهتر و سزاوارتر بود. و هر چه به او گفته شد که عراق طرفدار و
همراه تو نیست گوش نداد و توجهی ننمود...
و حقیقت این است که مردم عراق و شام و مصر و حجاز و یمن با یزید بن معاویه
در زمان زندگی و حیات پدرش بیعت کرده و امامت و رهبری وی را پذیرفته بودند،
به همین جهت هم قیام علیه او و تجاوز به حریم خلافت او جایز نبود. این
تمام مطلب است بیش از این هم سخنی نمی گوئیم و معتقد به بیش از این هم
نیستیم.
وی همچنین فتاوای مسخره ای مانند: دیدن سریالهای ترکیه حرام است . و وجود امام زمان دروغ است. و ایرانی ها مجوس و آتش پرست هستند. و دفاع از مردم بحرین و حمله به مسوولین سوریه. حرام بودن تظاهرات بر علیه حکام فاسد عربی. ازدواج دختران ده ساله و ... را داده است.